Dag 9, 12 juli

13 juli 2015 - Mueang Chiang Mai District, Thailand

Lekker vroeg op kwart over 7... half 8 ontbijt en om 8 uur werden we door een busje opgehaald. Want ja we gingen naar het olifanten opvang park. Hier waren mishandelde, gewondgeraakte en gewoon olifanten die alleen waren en op straat hebben geleefd. Toen we aankwamen mochten we ze eerst voeren dit was heel gaaf. Daarna gingen we langs wat groepjes olifanten het waren allemaal kleine kuddes van 2 tot 6 olifanten. Je kon de beesten aaien en knuffelen echt geweldig. Maar ook heel zielig de meest olifanten hadden trauma's en veel lichamelijk letsel. Een aantal zijn er op mijnen gaan staan en hebben grote wonden onder hun voet en sommige ogen zijn blind gemaakt, gruwelijke dingen zijn ze aangedaan. Maar dit opvang centrum behandelt ze heel goed veel eten en veel vrijheid! Na een paar uur gingen we lunchen. Na de lunch gingen we met onze grote vrienden lekker afkoelen in de rivier. Toen we de rivier uitgingen kwamen de kleintjes aangerend dat was geweldig schattig. Maar de meest gevaarlijke want ze willen spelen. Een probleem ze wegen 700 kilo... Dus spelen met ze was helaas niet mogelijk... Dus we stonden lekker te kijken en ineens trekt een olifant even een boom om alsof het niks is. Daarna nog gezien dat ze allemaal te eten kregen. Echt prachtig wat een grote beesten. 's Avonds nog over de markt een eet tentje gaan zoeken. We gingen ergens naar binnen. De eigenaar was druk echt niet normaal hij stuiterde de hele zaak door. Daarna nog even over de markt gelopen en wat leuke dingetjes gekocht. Het was een prachtige dag en tot morgen!

1. Jose:
    13 juli 2015